![]() |
|
|
#1 |
|
Supervisor
EVOCLUB//////MEMBER
MB 190D
![]() |
Ford Sierra GHIA TIC -88 (nu skrotad tydligen)
Såg att min gamla bil som jag fixade upp för några år sedan lämnat in till skroten.
Tänkte att jag skulle lägga ut nå bilder för att ni ska få se skapelsen och även kolla om någon sett bilen genom åren eller vet vad som hänt med den. Vet att den gått runt i Norrköping enligt uppgifter på internet tidigare samt motorrenovering. Har även hört rykten om att den ska ha lackats om till blått men den va LGRÖN enligt senaste besiktningsprotokollet. Jag turbokonverterade bilen genom att slakta en gammal SAAB 900 turbo. ![]()
///Peter Eliasson (070-2597462) Nu: Blå Subaru Impreza GT -99 JRM-preppad 350hk Nu: Lancia Delta HPE 2,0 16v Turbo EVO 500 LS Limited Edition -97 Ex: Silver EVO6 TME (Såld efter nästan 4år i min ägo) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Serious User
Evolution V
![]() |
Re: Ford Sierra GHIA TIC -88 (nu skrotad tydligen)
Ganska cool färg
Men bodykits och vingar på en Sierra känns sådär ![]() |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Supervisor
EVOCLUB//////MEMBER
MB 190D
![]() |
Re: Ford Sierra GHIA TIC -88 (nu skrotad tydligen)
Quote:
Snyggare än original ivarjefall. Man hade ju inte så mycket pengar som 19-åring. Gick fortfarande skola och jobba lite på kvällar o helger. Sen så ville man ju lära sej lite olika saker. Slipade själv ned bilen och allt. Körde bara in den i lackboxen och bad lackeraren spruta på.
///Peter Eliasson (070-2597462) Nu: Blå Subaru Impreza GT -99 JRM-preppad 350hk Nu: Lancia Delta HPE 2,0 16v Turbo EVO 500 LS Limited Edition -97 Ex: Silver EVO6 TME (Såld efter nästan 4år i min ägo) |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|