![]() |
|
|
#1 |
|
Fresh User
![]() |
låter när jag svänger!!??
Hej! behöver lite hjälp. Det är så att när jag svänger och sedan rätar upp bilen så kommer det ett ljud från bak. vet inte ifrån vart det kommer men att det låter bakom mig..det är inget som slår utan mer ett gnissel.. Det låter när jag svänger åt båda hållen.
Någon som har någon ide vad det kan va? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Körde Wolfevo
EVOCLUB//////MEMBER
Evo VI
![]() |
Sv: låter när jag svänger!!??
Quote:
På min 6:a hade jag ett gnisslande/ljud som kom bakifrån, visade sig vara bagagelucke mogängen, de 2 "pinnarna" som gå mellan vänster o och höger, jag tog två buntband o spände runt så det vart lite spänn mellan de 2 "pinnarna" och gnisslet försvann :-),... bara hoppas att det är så enkelt
|
|
|
|
#3 |
|
Serious User
EVOCLUB//////MEMBER
Austin mini
![]() |
lägg en polare i bagaget som får lyssna varifrån det kommer mer exakt!
Kan vara allt från hjullager till det som robert nämner ovan. Så försök lokalisera det lite mer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
User
![]() |
kan det vara så att ditt avg-system lägger sig emot karossen när du svänger? Luft i AYC-systemet? Krängar stag? Svårt att ge förslag på tänkbara fel när man inte har hört det. Men Jag kan säga att jag vet hur min låter när nått är fel. Men gör som maxa sa och skicka ner en polare. Men be han ta med nått att spela in ljudet för nu är man nyfiken
Lycka till |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fresh User
![]() |
Får ta och trycka ner polaren där bak då får vi se om han hör något =) tack får tipsen. Jag återkommer när jag har lokaliserat det..
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Serious User
EVO 5
![]() |
Re: låter när jag svänger!!??
Om det är ett gnällande ljud typ bussningsljud så kan det vara någon oljenivå i diffen bak som är låg. Hade detta ljud i min nu innan den åkte in i garaget och tror att det kan vara det som är felet. Min gnäller åt båda hållen i tex rondellkörning. Skall byta oljor nu när bilen ska ut igen.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fresh User
![]() |
Ok. men börja det låta direkt när du börja åka? för mitt ljud kommer efter ett tag. När bilen börjar bli lite varm
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Serious User
EVO 5
![]() |
Re: Sv: låter när jag svänger!!??
Quote:
Det har jag inte tänkt på.... Jag har nog alltid åkt en stund innan jag typ kommit in i en rondell eller liknande där man svänger en del.... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Supervisor
EVOCLUB//////MEMBER
MB 190D
![]() |
Läs min tråd nedan om AYC Olja.
///Peter Eliasson (070-2597462) Nu: Blå Subaru Impreza GT -99 JRM-preppad 350hk Nu: Lancia Delta HPE 2,0 16v Turbo EVO 500 LS Limited Edition -97 Ex: Silver EVO6 TME (Såld efter nästan 4år i min ägo) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Supervisor
EVOCLUB//////MEMBER
MB 190D
![]() |
///Peter Eliasson (070-2597462) Nu: Blå Subaru Impreza GT -99 JRM-preppad 350hk Nu: Lancia Delta HPE 2,0 16v Turbo EVO 500 LS Limited Edition -97 Ex: Silver EVO6 TME (Såld efter nästan 4år i min ägo) |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|